top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Slovenië - Soča

Bijgewerkt op: 2 jul. 2021

Zonder dat we werden gewekt door koplampen midden in de nacht, of zoemende muggen rond onze oren, werden we redelijk uitgerust wakker. We begonnen vroeg aan onze wandeling en volgde de Soca rivier. Hij is melkachtig en turquoise van kleur als de zon erop schijnt. De temperatuur is rond de 15 graden en daarmee echt behoorlijk koud!


Na ongeveer 5 kilometer gewandeld te hebben kwamen we alweer terug bij de camping, maar voor Zuko was dit een mooi rondje (en voor mijn moeder). We kletsen, lachten en lazen nog wat en genoten van de rust.


De volgende ochtend ben ik gaan hardlopen. Na de Sloveense wijnen, de zakken chips en niet meer gesport te hebben viel het rennen in de bergen mij extra zwaar! Met een hoofd als een tomaat, bezweet en hijgend kwam ik terug bij de auto. Dat moet er ongetwijfeld niet heel charmant hebben uitgezien want mensen keken met opgetrokken wenkbrauwen mij aan.


Goed, nadat we alles weer hadden ingepakt en klaar waren voor de volgende bestemming reden we richting Slap Kozjak en de Soca rivier oogde weer prachtig in de volle zon! De waterval was een beetje karig, maar de weg er naartoe was erg mooi. We moesten door het bos, langs de rivier en door het water. Een erg leuke route en goed te bewandelen.


Met mijn moeder ga ik nog naar het meer van Bled en Ljubjana de komende drie dagen en hierna ga ik alleen door met Zuko. Mijn weg vervolgt zich richting Kroatië/Bosnië en vanuit daar kijken we wel weer verder.








2 opmerkingen
Post: Blog2_Post
bottom of page