top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Slovenië - de heenreis

Bijgewerkt op: 2 jul. 2021

Mijn moeder gaat een weekje mee naar Slovenië! Hierna ga ik alleen door maar ik vind het heel gezellig om het eerste stuk samen te doen. Even tijd samen doorbrengen en genieten van de natuur. We vertrekken samen joelend in de defender en hebben nog geen idee welke avonturen ons staan te wachten. Komen we überhaupt de grens wel over? Er is maar één manier om daar achter te komen...

We (lees ik) rijden de hele dag en als we ter hoogte van Stuttgart zijn vraag ik mijn moeder te zoeken naar een plek om te overnachten. Het is bloedheet en Zuko zit hard te hijgen achterin. Ik stel voor bij een watertje te gaan staan zodat we wat verkoeling hebben. Mijn moeder zoekt op google maps naar een meertje en vindt deze. Ik pas de route aan naar die locatie en voor ik het weet hebben we de milieu zone gepasseerd en bevinden we ons in het stadscentrum van Stuttgart! Mijn moeder heeft een watertje in het stadpark uitgekozen en we lachen er maar om. Via park4night (hele nuttige app) vinden we een slaapplek aan de rand van het bos onder de fruitbomen en dit is een prima locatie voor een eerste overnachting. We parkeren de auto, laden de spullen uit en beginnen te koken. We proosten op onze eerste dag en eten een heerlijk maaltje. Als het later iets is afgekoeld maken we een wandeling richting een rivier. Het is een klein stroompje en grote houten borden laten weten dat het verboden is erin te zwemmen voor mens en dier vanwege een kreeftenpest. Gadver... Vieze foto's benadrukken hoe smerig het is en we lopen enigszins teleurgesteld terug naar de auto. We zijn toch al bezweet en vies en ik heb wat spullen mee om te trainen dus gooien we de muziek aan en doen wat oefeningen. Als mijn favoriete liedje komt om op te rennen draai ik de volume knop omhoog en dansen en springen we ergens midden in het bos. Even ontladen.

Als we 's avonds een spelletje hebben gespeeld willen we naar bed gaan. Ik knip het ledlampje aan en schreeuw het uit als bovenin de auto wel dertig grote muggen zweven. Ook dat nog! We slaan ze allemaal dood en de auto ligt bezaaid met muggenlijkjes. Op de grond en zelfs op ons bed. Voor zover we kunnen zien hebben we ze gepakt en buiten gegooid en gaan liggen op onze slaapzakken. Het is nog zeker 30 graden in de auto en voor Zuko laat ik beneden de standkachel aan die nog enige koele lucht blaast. Ik doe mijn oordoppen in en val van vermoeidheid toch snel in slaap tot mijn moeder mij wakker schudt. Een auto! Het is midden in de nacht en er stoppen twee auto's achter ons. De koplampen schijnen naar binnen en door het gaas houden wij ze in de gaten. Er stappen twee jongens en meisjes uit en terwijl ze hard lachen en praten lopen ze het donkere bos in. Wat gaan die doen? Ik heb geen idee en terwijl de waakhond onderin luid ligt te snurken (daar heb ik dus precies niks aan als er wat aan de hand is) blijven wij luisteren. Als de groep tegen 4 uur 's nachts weer terugkomt en de koppeling te ver ingedrukt houden terwijl ze wegrijden, moet ik echt nog slapen. Ik ben kapot. Rond 6 uur zijn we beide weer wakker en besluiten maar op pad te gaan want het is nog redelijk koel. Mijn moeder krijgt de slappe lach en zegt dat ze naar huis wil. De eerste dag en nacht is afzien maar ik beloof dat het echt beter wordt...


2 opmerkingen
Post: Blog2_Post
bottom of page