top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Lierbumper met a-bar

Bijgewerkt op: 22 jun. 2021

Omdat Zuko geopereerd moest worden en ik al werkloos ben heb ik besloten nog maar wat te rommelen met de auto. Er valt ten slotte altijd iets te doen aan de defender.

Een nieuwe lierbumper met a-bar ben ik gaan plaatsen op de auto en Zuko liep in zijn onderbroek een beetje om mij heen te dartelen.

Een foto van de oude bumper plaats ik maar niet want die was door de roest en gaten echt niet meer toonbaar... Toen die eraf was gekomen was het gedeelte waar het op gemonteerd moest worden behoorlijk verroest. Ik ben gaat schuren, ontvetten en insmeren met anti-roest spul en het zag er meteen weer knapper uit.


De bumper ging er vrij gemakkelijk op en de a-bar installeren was ook niet moeilijk. Piet heeft voor mij de lier geïnstalleerd en even alle bouten gecontroleerd. Een mannenhand draait ze toch net even steviger aan. We twijfelden waar het kenteken te plaatsen maar volgens de APK meneer mocht het op het roofrack. Ik vind het geeneens misstaan!

Ik ben helemaal blij want als ik nu vast kom te zitten kan ik mijzelf nog bevrijden ook! Het is een lier met een touw want alle enge verhalen over de staalkabel hadden mij bang gemaakt. Ik ben benieuwd wanneer ik hem voor het eerst nodig ga hebben...



2 opmerkingen
Post: Blog2_Post
bottom of page