top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Intro

Bijgewerkt op: 11 okt. 2019

Welkom!

Leuk dat je meeleest. Waarschijnlijk ben je hier omdat je de liefde voor de defender deelt, of mijn reisverhalen wilt lezen. Of misschien zelfs beide! Ik wil je in ieder geval bedanken voor je interesse en mocht je vragen hebben over mijn voorbereidingen, bericht mij dan onderaan de pagina. Misschien kan ik je helpen met de voorbereidingen van je eigen droomreis! Voor nu wens ik je veel leesplezier en hopelijk kan ik je inspireren om mooie reizen te maken.


Sinds begin 2019 ben ik opzoek gegaan naar een geschikte defender 110 met een 300tdi motor om mijn reisplannen mee te kunnen verwezenlijken. Op de foto hieronder zie je mij met de auto na de eerste rit. Ik heb de auto gekocht bij de Krim 4x4 en ben zeer te spreken over hun vriendelijkheid, kundigheid en mogelijkheden. Alvorens ik de auto kocht, had ik mij goed ingelezen en ik raad je aan dit ook te doen voor je een defender koopt. Word lid van forums (bijvoorbeeld: lrch.forum.nl) om informatie te lezen en kijk filmpjes op YouTube van bijvoorbeeld: Brittanica Restoration Ltd. Kijk vooral dit filmpje voor je met een roze bril op gaat kijken bij defender verkopers: https://www.youtube.com/watch?v=JppMu1preYg. Houd rekening met roest, roest en nog eens roest. Een slecht chassis en een lawaaierige motor. Als al deze dingen je niet afschrikken, ga dan vooral je droom achterna. Want er is niets mooier dan in een auto reizen waar je iedere keer weer een glimlach van op je gezicht krijgt.


In dit blog zal ik de restauratie, aanpassingen en voorbereidingen van de defender delen. Rond april 2021 ben ik van plan te vertrekken, dus tijd zat. De (voorlopige) route kun je vinden op deze site rechts bovenin bij "kaart". Trek alleen even een denkbeeldige lijn door de puntjes en zie daar... Zoals je dan zult zien kruis ik landen die voor een vrouw alleen (met hond) niet de meest voor de hand liggende landen zijn, maar met de juiste voorbereiding weet ik zeker dat alles goed komt. Bovendien krijg ik soms bezoek van vrienden en familie.

Deze reis vraagt veel voorbereiding maar de voorpret vind ik alleen al leuk en ik hoop dit enthousiasme over te kunnen brengen. Er zal voor mijn medereizigers een pagina volgen met handige links voor bijvoorbeeld visum aanvragen, reisadviezen, essentiële benodigdheden en onderdelen.






Post: Blog2_Post
bottom of page