top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Isoleren dak

Bijgewerkt op: 1 mei 2020

Om de dauwdruppels niet iedere nacht op mijn neus te voelen vallen heb ik het dak geïsoleerd met armaflex. Ik heb gekozen voor de dunste variant omdat het geen zin heeft het heel goed thermisch te isoleren omdat ik tussen een tentdoek slaap. Koud wordt het dus toch wel. Het ging mij enkel om een onderlaag tegen de dauw en een basis waartegen ik weer wat anders kan maken zoals buigbaar triplex, latjes of iets anders. Hier denk ik nog over na.


Eerst heb ik dak ontvet met ammonia en zag het er zo uit.


Armaflex is even een ander spul dan het ontdreuningsmateriaal (https://marissadevries94.wixsite.com/blog/post/demping-wielkasten) om op te plakken omdat er gauw lucht tussen het materiaal en de armaflex komt. Ook werk je boven je hoofd en helpt de zwaartekracht dus niet mee. Het zal ongetwijfeld makkelijker gaan op een lager gelegen oppervlak. Maar als één iemand het folie er zachtjes aftrekt en de ander het erop drukt kun je het heel netjes plakken. Na de eerste vakken zag het er zo uit.

Nadat Harry alles op maat gesneden had en het hele dak beplakt was zag het er best netjes uit! Ik ga nog even bedenken wat ik ermee ga doen, maar ik zou het leuk vinden als er bijvoorbeeld foto's kunnen hangen of er een mooie houtenlook gecreëerd kan worden. Zoals je ziet ligt het opgemaakte bedje met slaapzak klaar voor een nachtje in de buitenlucht!



Post: Blog2_Post
bottom of page