top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Demping wielkasten

Bijgewerkt op: 7 jun. 2020

Om het geluid van mijn nieuw geplaatste boxjes en versterker tot zijn recht te laten komen is het handig om de defender goed te isoleren. Bovendien is het isoleren van het dak belangrijk zodat ik niet iedere ochtend de dauwdruppels op mijn neus voel vallen. Verder hoop ik zo het vocht buiten de deuren te houden. De defender blijft uiteraard een klankkast maar toch ben ik benieuwd naar het eindresultaat!


Eerst heb ik de auto gestript en schoongemaakt. Het is nu een metalen bak waarin alles extreem galmt. Ook die zwarte beugel is nu aan beide kanten verwijderd zoals je ziet op de foto. Het zat vast in het chassis dus de slijptol heeft wat overuren gedraaid. Ik ben bijna door de wielkast heen gegaan maar al doende leert men zeggen we maar...




Er zitten wat roest plekjes in de auto en deze heb ik eerst weg geschuurd en behandeld met een beschermlaag. Het werd er niet veel mooier op, maar dit zie je toch niet meer onder het isolatiemateriaal. Over de gaatjes heb ik bitumentape geplakt. Dit werkt afsluitend en laat geen vocht door.



Als dempingmateriaal heb ik gekozen voor Alubutyl en dit gekocht bij https://reckhorn.com/schallisolierung/25/abx-2-mm-alubutyl-schallisolierung-amp-daemmmateria Voordat het kon worden opgeplakt moest de auto goed vetvrij gemaakt worden. Het materiaal is zelfklevend dus je hoeft geen lijm te gebruiken.

Nadat Harry en ik de afmetingen goed hadden opgenomen begon het snijden en plakte we het er samen op. Ik trok voorzichtig de plastic laag eraf en hij drukte het meteen vast. Teamwork! En het ziet er erg netjes uit. Hieronder zie je het proces.



Het is een groot verschil als je nu op de wielkasten klopt. Het klinkt een stuk zachter en doffer. Uiteindelijk wil ik ook de seatbase en de tunnel isoleren. Maar het eerst volgende project wordt de vloer en het dak. Deze bestelling is gedaan en hier kan volgende week aan gewerkt worden.

Post: Blog2_Post
bottom of page