top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Het hefdak zit erop!

Bijgewerkt op: 29 apr. 2020

De eerste grote investering is gedaan. Over het geld wil (en hoef) ik niet meer na te denken, want de Defender heeft een hefdak! Met mijn moeder ging ik met de trein naar Bonn om de auto weer op te halen, prima verbinding overigens. We kwamen aan bij de garage van https://www.abenteuertechnik.de/ en daar stond ie te prijken.


De ruimte om te slapen is groter dan verwacht. Je hoeft niet bang te zijn voor claustrofobische gevoelens wanneer je slaapt. Als je met je hoofd onder het dakraam ligt, zie je zo de sterren 's nachts... Wat een fantastisch perspectief heb ik ook.




Verder heb ik ervoor gekozen om de achterkant helemaal open te kunnen ritsen en er een regenscherm op te kunnen plaatsen. Ik zie mijzelf al een boekje lezen op een regenachtige dag in bed. Ik hou van de buitenlucht dus dat de achterkant open geritst kon worden, was voor mij wel belangrijk. De zijramen kunnen open geritst worden met gaas ervoor. Zo creëer je wel voldoende daglicht.


(foto regenscherm en open achterkant)




Verder is het hefdak echt van solide materialen gemaakt en goed bevestigd. Ik was bang dat de defender een 'pausmobiel' look zou krijgen, maar dit valt mij eerlijk gezegd nog mee. Of ben ik niet objectief?


Omdat ik op het dak gewicht krijg van een roofrack, zonnepanelen en kisten waar spullen in komen, heb ik gekozen voor zwaardere gasdrukveren zodat het hefdak niet inklapt als ik erin slaap. Nu ik nog geen dak belasting heb, betekent het dat ik het hefdak niet in m'n eentje ingeklapt krijg. Ik kan er met m'n volle gewicht aanhangen, maar naar beneden krijg ik hem niet. 'Meer eten' zei de installateur, maar ik verkies toch meer dakbelasting!

Het roofrack wat je hierboven al ziet is van zwart gecoat aluminium dus licht gewicht en het ziet er nog best leuk uit. Hier kun je daar meer over lezen https://marissadevries94.wixsite.com/blog/post/roofrack


Kortom, ik ben zeer tevreden over de investering in het hefdak. Ik kan in de auto slapen, het opzetten zonder naar buiten te hoeven, het is ook binnen paar seconden op- en ingeklapt, ik heb contact met m'n hond 's nachts, kan staan in de auto, ik kom in aanmerking voor het campertarief van de belastingdienst en het ziet er ook wel gaaf uit. Alle lof voor https://www.abenteuertechnik.de/ Binnen een week kon ik de defender ophalen, per mail is er snel contact, hij beantwoordt alle vragen en het is echt een solide hefdak.



En zoals je ziet vindt mijn familie het ook erg leuk!


Voor vragen kun je mij altijd berichten.

Post: Blog2_Post
bottom of page