top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Roofrack

Voor de zonnepanelen en overige dakbelasting wilde ik een roofrack op de auto plaatsen. Zoals je misschien eerder gelezen hebt, heeft het hefdak verzwaarde gasdrukveren waardoor ik hem nu niet alleen dicht krijg. Het hefdak is dus op extra gewicht berekend.

Roofracks zijn ongelooflijk duur als je ze wilt van gecoat aluminium. Ik heb gekozen voor het roofrack van flatdog omdat deze laag ligt, makkelijk te monteren is, weinig weegt, stevig, mooi en relatief goedkoop is.


Na bestelling kwam het roofrack twee weken later aan in een grote doos. Ik had er een rails bij besteld en deze zat er helaas niet bij. Deze kwam gelukkig wel een week later.




Ondanks het 'lage' gewicht van het roofrack was het toch een klus om het gevaarte op het dak te krijgen. Voor de zekerheid beschermde we het dak en het dakraam met dekens en hebben met z'n vieren het op de auto gekregen. Met een soort beugel zit het roofrack vast aan de dakgoot.


(dakgoot)


De auto heeft toch weer een andere uitstraling gekregen door het roofrack en ik ben tevreden!





Nu wil ik aan de voorkant vier verstralers, hier heb ik Hella's voor gekocht, en aan de zijkant een luifel en op het roofrack legerkisten waar lichte spullen in kunnen. De legerkisten zijn gekocht en zien er zo uit. Een goede foto volgt nog.




De kisten op de achterkant worden met lichte spullen beladen zoals winter/zomerkleding, dekens etc. Aan de voorkant van het roofrack komen meer de zware spullen zoals het hondenvoer. Dit gedeelte van het dak hoeft niet omhoog gedrukt te worden dus kan wat zwaarder beladen worden.




Post: Blog2_Post
bottom of page