top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Expeditieraam

Bijgewerkt op: 17 mrt. 2020

Nu het hefdak erop zit heb ik een beter beeld gekregen van de ruimte in de defender. Ik heb met hulp van vrienden en familie een ontwerp gemaakt voor de inrichting van de auto. Aan de linkerkant komt een kastensysteem waar ik ook in wil kunnen als ik buiten sta te koken. Er komt namelijk een keukenblok op rails achter de voorstoelen die ik er door de deur uit kan halen. Zo kan ik buiten onder de luifel koken en hoeft dit niet altijd in de auto. Wel wilde ik dan direct bij de keukenspullen kunnen en niet steeds in en uit de auto hoeven te stappen (luxe problemen). Een expeditieraam voor de kast was dus een goeie oplossing. Na even gezocht te hebben kwam ik explore glazing tegen. Hier heb ik het expeditieraam besteld en twee dagen later lag het complete pakket op de stoep. Aan de slag dus!


Eerst heb ik de binnenbekleding verwijderd en het rubber om het raam. Er zat een raam in de defender die klapperde (alles klappert eigenlijk). Hier zie je het raam nog gepopnageld in de auto zitten. Met een boor haalde je die er verrassend makkelijk uit. Je wordt wel handig met zo een auto.



Nadat alle popnagels verwijderd waren tilde ik met Harry het raam er zo uit. Toen zag het er ongeveer zo uit.


Het expeditieraam paste er perfect in. Even kitten en boren en hij zat vast. Zeer tevreden over het eindresultaat!




Post: Blog2_Post
bottom of page