top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Een officiële camper (met gebreken)

Bijgewerkt op: 2 jul. 2021

Na goedkeuring van de belastingdienst te hebben ontvangen ben ik eindelijk van de torenhoge wegenbelasting af! Heeft ruim een jaar geduurd maar dan heb je ook wat... Inderdaad een verroeste, lawaaierige, oude land rover die om de haverklap weer iets vreemds mankeert maar waar je best prima met twee personen in kan reizen.



Door de sneeuw afgelopen tijd kon ik met gemak rijden. Hij startte moeiteloos en na een zwart pufje op het witte sneeuw achtergelaten te hebben kon ik vertrekken. Standkachel op standje sauna en gaan! Het deed mij bijna denken aan het eerste tripje naar het tatra gebergte (zie link).

Maar op een dag rijd ik uit mijn werk met hond achterin op weg naar de snelweg. Hij voelde al anders dan normaal maar ik kon mijn vinger er niet opleggen. Even warm worden misschien? Het was ten slotte erg koud geweest en ik weet dat hij altijd rustig op gang moet komen (lijken bestuurders op hun auto of andersom?). Zo af en toe komt er ook een geluidje bij wat opeens weer verdwijnt dus alles is mogelijk bij mijn defender. Maar eenmaal op de snelweg verloor hij al zijn vermogen. Ik kon niet harder dan 60/70 en er was geen vluchtstrook. Ik ging een tunnel in en belde in paniek Piet (mijn garage held) op. Hij zou mij wel komen ophalen maar dat vond ik bezwaarlijk. De eerste beste afslag heb ik genomen en kruip door sluip door ben ik aangekomen bij zijn huis. Hij reed een rondje en voelde de auto ook inhouden dus we gingen maar weer opzoek onder de motorkap naar de oorzaak.

De auto kreeg lucht en diesel dus dat was het probleem niet. De turbo misschien? Nee, die lijkt goed te zijn voor zover je kan voelen en zien aan de buitenkant. Dan maar even een nieuw dieselfilter halen en erop draaien. Wonder boven wonder reed hij weer als vanouds en kon ik weer met een gerust hart rijden op de snelweg. Altijd avontuur met deze auto... Toch spannend als zoiets gebeurt in Mongolië op de uitgestrekte steppe. Één voordeel: ik hoef dan niet bang te zijn voor toeterende vrachtwagens achter mij. Én ik neem uiteraard genoeg filters en andere rotzooi mee om zelf te kunnen rommelen. Ik heb ten slotte tijd zat.




3 opmerkingen
Post: Blog2_Post
bottom of page