top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Bank / bed

Bijgewerkt op: 19 sep. 2020

Een extra mogelijkheid om beneden te kunnen slapen vind ik belangrijk. Niet alleen voor wanneer mensen mij komen opzoeken, maar ook voor mijzelf wanneer ik in een stad sta en het hefdak niet uit mag/kan klappen. Ik wilde het bed combineren met een bank zodat je ook binnen zou kunnen zitten mocht dat nodig zijn.

Dit idee klinkt simpel maar omdat ik ook nog een koelbox achter de bijrijderstoel wil hebben was het passen en meten. Hoe hoog moest het bed worden? Met welk mechanisme kan het uitgeklapt worden? Hoe zorg je voor stevigheid en stabiliteit?

Weer dankzij Harry is het ontwerp tot uiting gekomen! Uiteindelijk is het een redelijk simpel idee geworden met twee leuningen en één zitting. De leuningen kun je uit elkaar klappen tot een bed en die ondersteun je met palen die je achter de leuningen opbergt. Zo ligt dat nooit in de weg. Op het bankje komen kussens waar je ook op kunt slapen en de koelbox is precies even hoog als het bed. Er komt een mogelijkheid om het bed door te trekken over de koelbox zodat je een goede slaaplengte hebt en zo heb je binnen een paar minuten een bed 'beneden' gecreëerd! Ik ben enthousiast.


Onder de bank precies mijn uitklapbare tafeltje. Het klosje aan de onderkant komt er nog anders uit te zien. Maar dit is het ontwerp.




De bank is in ieder geval heel mooi geworden! Nu nog verder afmaken zodat het een bed kan worden. Toen we nog bezig waren zag het er zo uit.

Op de markt heb ik kussens op maat laten maken. Hier kan ook op gelegen worden als de bank is uitgeklapt. Het is een makkelijk schoon te maken stof en door de ritssluiting kan de stof ook er helemaal afgehaald worden.



Uiteindelijk kun je lekker zitten en heb je een uitklapbaar tafeltje om op te eten.


De bank is helemaal goed gekeurd door Zuko (en mij)! Nu hopen dat we erop kunnen liggen. Deze test moet nog gedaan worden. Eerst moet er een kist om de koelbox gezet worden. Dit klopt helemaal qua uitklap hoogte van de bank. De compressor koelbox is namelijk even hoog en hier kun je dan met je voeten of hoofd op liggen.


UPDATE 19-09-2020


De bed/bank is af en getest! Het ligt prima en is helemaal goed gekeurd. Het is stevig genoeg en breed genoeg. Natuurlijk is het wat smal en is er niet veel ruimte tussen dit bed en het bed daarboven, maar ik ben erg tevreden met het resultaat. De voeten kunnen op de box om de koelbox en daar komt nog een plankje op dat je uit kan klappen zodat het even breed is als het bed. Ik lig altijd in 'foetushouding' dus het oogt kleiner dan het is. Door de familie is het ook goed gekeurd dus beneden kan prima geslapen worden.













Post: Blog2_Post
bottom of page