top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMarissa

Kast

In de auto wilde ik graag een kast waar ik vanuit de binnen- en buitenkant in kon. Het expeditieraam zat al in de auto maar nu de kast nog. Dat bleek lastiger dan verwacht met alle hoekjes, oneffenheden en scheve oppervlakken. Dankzij Harry zijn meubelmaak kunst zit er een hele nette en stevige kast in!


Het begon met de klosjes die voor stevigheid en vlees moesten zorgen om in te kunnen boren.

Hierna kwam wat omlijsting en werd duidelijk hoe groot de ruimte in de kast zou worden.

Ik vond het zelf een leuk idee om boven twee luikjes te maken en onder één grote. De twee luikjes aan de bovenkant kunnen dan als tafeltje gebruikt worden wanneer er binnen gezeten moet worden. Dit was het ontwerp met kartonnetjes. Het nadenk en uitzoek werk voor de scharnieren en sloten was nog even lastig. Het hout is namelijk 15mm dik dus niet dik genoeg om in te schroeven of een inboorscharnier in te plaatsen.












De kast moest ook nog geschilderd worden. Ik wilde de kast wit en de deurtjes gebeitst hebben en dat is gelukt.





Uiteindelijk is dit het resultaat van de kast en ik ben zeer tevreden! Het heeft ook echt veel opbergruimte.









Post: Blog2_Post
bottom of page